Sunday, July 21, 2013

DOA / ZIKIR BAGI BENTENGI DIRI



Ibnu Abbas mengatakan, Nabi SAW menjaga Hasan dan Husin dengan zikir. Baginda Nabi berkata "Sesungguhnya Ibrahim dulu menjaga Ismail dan Ishak dengan Zikir (di atas).Urwah bin Zubair berkata, satu hari Nabi SAW masuk ke rumah isterinya Ummu Salamah. Di sana ada seorang anak sedang menangis. Nabi SAW berkata pada ibunya, "Kenapa kamu tidak ruqyah dia dari penyakit 'ain?". 'Ain adalah penyakit yang ditimbulkan oleh pandangan yang penuh kedengkian.

Oleh itu, pengunjung blog yang dikasihi Allah sekalian, sebagai hadiah saya titipkan doa/zikir yang menjadi amalan Baginda Rasulullah SAW dan Nabi Allah Ibrahim a.s. ini. Amalkan dan jadikan zikir harian. Banyak kegunaannya sebagai benteng diri dan juga meruqyah anak menangis. 


Zikir dan amalan di bawah ini bolehlah diamalkan bagi membentengi diri dari jin dan syaitan, dari makhluk yang berbisa dan dari kedengkian manusia.  Boleh juga di rukyahkan pada anak-anak.  Bagi anak yang sedang menangis rukyahkan dengan meletakkan tapak tangan kanan atas kepalanya lalu dihembus ubun-ubunnya.  

No comments:

Post a Comment

https://6481650730899347971-a-1802744773732722657-s-sites.googlegroups.com/site/adiwidget/adiClock_Islamic_09s.swf